March 22, 2010

Hamster ~ 4 newborn

balik kerja terus kalut-kalut nak bawa hamster yang sakit pergi vet.tapi tiba-tiba terpandang sangkar hamster sebelah tu penuh semut.rasa macam pelik sebab hari ni tak ada pulak aku bagi makan kuaci.sebab sebelum-sebelum ni kalau bagi makan kuaci memang semut akan hurung.bapak besar punya semut.so aku pun ushar-ushar la dekat sket.rupanya hamster betina sangkar tu dah beranak.

semua 4 ekor.3 mati.tinggal seekor.tapi dah nyawa-nyawa ikan.tak terpikir langsung nak snap gambar tadi sebab kesian sangat tengok.then bagi la yang sekor tu pada ibunya.cepat-cepat beliau gonggong anak bawak ke penjuru.letak bawah badan dia.dengan harapan anak dia akan hisap susu.tapi..lepas 5 minit anak yang itu pun mati juga...

aku amik semua anak-anak beliau dan tanam depan rumah.lepastu tengok hamster yang jantan dan betina tu kalut cari anak-anak diorang.sayangnya dekat anak-anak.tapi manusia tak sayang pun anak.kan?

notesukasuki~harap beliau tak meroyan

3 comments:

kdee said...

ala,sdihnye..sian hamster tu.huhuhu

~terataibungaindah~ said...

laa..ingtkan ade gmbar..

HuSnA said...

x tngkap pun gambar..dah tanam baru teringat..huhu