January 21, 2010

mahu pergi oversea juga!

i jeles yang teramat kepada semua kawan-kawan yang dapat belajar di luar negara sedangkan i hanya belajar di dalam negara.jeles yang teramat bila kawan-kawan tahu cakap bahasa asing sedangkan i cuma tahu cakap bahasa melayu, bahasa mandarin (sampai hari ini cuma tahu 'ni hao ma' saja.sadis bukan?).nasib baik i bekerja di company yang penuh orang cina.so sudah sedikit fasih berbahasa inggeris tapi mandarin masih di tahap membimbangkan.

bila buka facebook dan belog kawan-kawan, asyik terlihat ungkapan seperti ini saja."sejuknya snow di london ni","tomorrow nak pergi amsterdam".damn!!! jeles taww!!! tapi bila buka facebook i cuma cakap "hari ini makan char kuey teaw di padang kota,pulau pinang" atau "hujung minggu lepak di kampung haji wahab".orang kata jika mahu pergi oversea cara mudah cari saja lelaki berpoket tebal.bukan tebal dengan sapu tangan untuk lap hingus tapi tebal dengan wang.ya.wang.hahaha.tapi mesti pergi dengan cara halal dan diredhai yakni pergi dengan ikatan (dah kawin la..haish).

seronotnye pergi main-main snow,then melawat tempat-tempat menarik di luar negara.orang kaya saja mampu begitu.orang seperti i hanya mampu pergi genting highland then main snow tipu-tipu.oh kekaseh,bulan madu mahu pergi ostrolia buleh?

sapa mahu bawa i pergi jalan-jalan oversea?adakah?bawa kawan-kawan i sekali~

1 comment:

Anonymous said...

heheee... bawa kawan2 sekali.. kena ikut trip agensi baru best...

Zooom malaysia pun best jugak... :)